شناسهٔ خبر: 173208 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

تردد قریب به ۷۰ میلیون وسیله نقلیه جاده‌ای در تیرماه سال جاری

فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: طی تیرماه سال جاری ۶۹ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۴۲ وسیله نقلیه در راه‌های بین‌شهری کشور تردد داشتند که نسبت به ماه گذشته افزایش ۲ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، منصور فخاران، رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره به افزایش تردد ۲ درصدی وسایل نقلیه در تیرماه امسال در محورهای مواصلاتی کشور، گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند در تیرماه امسال ۶۱ میلیون و ۶۵ هزار و ۵۰۹ وسیله نقلیه سبک و ۸ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۵۳۳ وسیله نقلیه سنگین در محورهای مواصلاتی کشور تردد داشتند.

فخاران با اشاره به افزایش ۲ درصدی تردد وسایل نقلیه سبک بین استانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: در بازه زمانی چهارماهه امسال تردد کل وسایل نقلیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳ درصدی و تردد وسایل نقلیه سبک افزایش ۵ درصدی داشته است که نشان‌دهنده افزایش سفرها نسبت به سال ۱۴۰۲ است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ثبت بیشترین تردد بین استانی در روز ۲۹ تیرماه با دو میلیون و ۶۲۰ هزار و ۸۵۱ وسیله نقلیه خبر داد و افزود: کمترین تردد نیز در تاریخ ۲۶ تیرماه با یک میلیون و ۵۹۶ هزار و ۵۵۰ وسیله نقلیه به ثبت رسید که این میزان تردد مصادف با تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی انجام شده است.

فخاران در مورد ورود و خروج وسایل نقلیه در تیرماه در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، لرستان و هرمزگان به ترتیب با ۱۹ درصد، ۱۷ درصد و ۱۶ درصد بیشترین افزایش تردد ورود و خروج را داشتند و استان‌های آذربایجان غربی با ۱۴ درصد، قم ۱۳ درصد و گیلان ۱۱ درصد بیشترین کاهش تردد ورود و خروج را در بین استان‌های کشور داشتند.

وی افزود: در مدت‌زمان یادشده، استان‌های اصفهان، مرکزی، قم، مازندران و قزوین مقصد سفر وسایل نقلیه تهران و البرزی‌ها بود و حدود ۷۸ درصد از سفرهای وسایل نقلیه در استان مازندران از مبدأ استان‌های گلستان، خراسان رضوی، تهران، البرز و اصفهان صورت‌گرفته است.

به گفته فخاران در تیرماه امسال حدود ۶۷ درصد از سفرهای وسایل نقلیه استان گیلان نیز از استان‌های اردبیل، قزوین، تهران، البرز و مازندران وارد استان گیلان شده‌اند.